O POVESTE CU SI DESPRE ELITE – SOSCHESAREA CASPASULUI CU SOSCHES

hfhfjhjj

MOTTO: „...Respectivul ar fi ÎNFĂPTUIT FAPTE care să împiedice ÎNFĂPTUIREA justiției...” (un fragment din turuiala veselă a unei dudui, reporter de teren pentru ANTENA3/CNN, pe 14 septembrie 2023, la ora 8.00)

.....................................................................

M-am întrebat adesea... totuși, unde-i găsesc televiziunile pe ăștia? Cum îi aleg? Sau numai repetenții „aplică” pentru „reporter de teren”, categoria A? Dar de astăzi nu mă mai întreb, deoarece mi-am dat seama că sunt nedreaptă. Pentru că am urmărit-o în plină evoluție pe doamna Adriana Tudose, inspector școlar general în județul Dâmbovița și am înțeles, instantaneu, că reporterii de teren nu sunt o catastrofală eroare, ci un produs finit al unui sistem bine pus la punct de-a lungul ultimilor 33 de ani de continuă „evoluție democratică” încununată glorios cu „România educată” la meditații, de către președintele Iohannis! Doamna inspector general -absolventă de Filologie, Limba Franceză - nu a putut lega câteva cuvinte în fața unei asistențe prietenoase, care nu-i pretindea cine știe ce performanțe oratorice. Însă, cu tot contextul favorabil, doamna Tudose nu a dus la capăt nici măcar o frază. Iată:

„Vă mulțumesc, preacucernici părinți, domnule primar, domnule prefect, domnilor deputați, stimată asistență, dragi părinți stimați... dragi elevi, ăăă... mă bucur foarte mult și sunt onorată să mă aflu astăzi aici, la Seminarul Teologic Ioan... ăăă... «Sfântul Ioan Gură de Aur», mă onorează această prezență, și.... .(pauză lungă) sunt foarte... (pauză urmată de o chicoteală) sunt foarte emoționată să mă aflu aici... Ăăăăă... (pauză lungă)... școala esteee.... uuuun... mijloc prin care... (pauză lungă)... școala este...  un reper (!!!, n.n.) care formează personalități solide (!!!, n.n.), de aceea vreau să vă spun căăă... DIVERSITATEA (!!!, n.n.) este UNA (!!!, n.n.) dintre principiile care stau la baza educației (i-auzi... diversitate, nene, nu altceva!!!, n.n.) Cadrele didactice auuu... (pauză) au... ăăăăăă.... vă rog să mă scuzați...” (Adriana Tudose, inspector școlar general în județul Dâmbovița, pe 11 septembrie 2023, cu prilejul deschiderii noului an școlar).

Poate credeți că nici nu era nevoie să știe să vorbească sau poate vă imaginați că oricine e capabil să  ocupe acest post de conducere, oricât de inept(ă) ar fi... Vă contrazic. Și zic să citim câteva extrase din Fișa postului unui inspector școlar general, ca să ne lămurim:

„Elaborează strategii de realizare a politicilor educaționale; Elaborează strategia Inspectoratului școlar;  Prezidează ședințele consiliului de administrație; Facilitează schimbul de informații; Asigură fluxul informațional; Promovează imaginea inspectoratului; Participă la diverse forme de perfecționare; Inițiază și dezvoltă dialogul cu partenerii sociali și cu autoritățile locale; Facilitează accesul la forma de pregătire optimă; Sprijină inițiativele și stimulează creativitatea colaboratorilor; Organizează activități proprii de perfecționare.”

Deci, o doamnă care nu poate lega câteva cuvinte într-un mediu prietenos, trebuie, prin Fișa postului, să se ocupe de toate cele de mai sus și de multe altele, pe care nu le-am mai amintit... ce credeți, prieteni, după cum se prezintă, este acesta un caz de „omul potrivit la locul potrivit”? Dânsa explică „accidentul”, adică hiatusul colosal din discurs, astfel:

„Prin urmare, acest lucru se datorează faptului că pur și simplu sunt om. Încărcătura emoțională a fost prea mare, aceasta este explicația pur umană!”

Ei, numai că nu-i chiar așa... căci eu am mai urmărit și un discurs al doamnei Tudose, din aceeași zi, la Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” din Târgoviște, discurs pe care dânsa îl consideră „fără reproș”! Bravo!  „dăcât” că era exact, dar EXAAAACT! scheletul  de discurs de la  Seminarul Teologic „Sfântul Ioan Gură de Aur”, doar cu puțină cărniță adăugată pe ciolane și câte-un peticuț de pielicică pe unde s-a nimerit! Jalnic!

Și acum, după ce v-am arătat un exemplu de intelectual(ă) „așa, nu !”, să vă dau și un exemplu de intelectual(e) „așa, da!”. Nu știu sigur cine este/sunt, autoarea/autoarele textului de mai jos, text care vă invită extrem de convingător, la „SCAF -Festivalul Internațional de Artă Contemporană de la Sibiu 2023 - Sibiu Contemporary Art Festival - IN│TOUCH” (poate că este vorba despre curatorii ediției, Ana Negoiță și Alexandra Runcan, cine știe?) dar eu zic că e un text excepțional de inspirațional pentru vulg, ca să zic așa:

„...«IN TOUCH», TEMA festivalului pentru ediția curentă este o metaforă a INTER-CONECTIVITĂȚII și INTERACTIVITĂȚII limbajului cultural CONTEMPORAN. TEMA  a fost generată de dorința de a sonda acele elemente specifice fiecărui DISCURS ARTISTIC  care se intersectează creând rețele de CONȚINUT atât la nivelul DISCURSULUI, cât și la nivelul TEMATICII și cercetării problemelor CONTEMPORANE. Este o TEMĂ gândită să ofere modele și practici de INTERACȚIUNE conceptuală a publicului cu arta văzută din perspectiva UNEI STRUCTURI CULTURALE EPIDERMICE (!!!, să nu ziceți că nu v-am spus..., n.n.) profund CONTEXTUALIZATĂ și receptivă (corect, după câtă gramatică am învățat eu la școală, ar fi „contextualizate și receptive”, n.n.) la dinamiCA CONTEMPORANEITĂȚII. Arta CONTEMPORANĂ REFLECTĂ FIDEL PROBLEME ACTUALE (nu mai spune, să mori tu? n-ai vrea să dai câteva exemple despre cum „reflectă fidel” arta problemele alea stringente? n.n.), fiind un mediu ce oferă libertatea de a rezona senzorial și afectiv cu DIVERSITATEA  de opinie și CONȚINUT într-un context cosmopolit și INTERDISCIPLINAR.”

Ați prins ideea? Dacă nu, să vă explic: sondăm niște elemente specifice pentru o metaforă interconectivă, interactivă și interdisciplinară, intersectându-le până dau un model de interacțiune conceptuală public-artă, epidermică dar contextualizată și receptivă, care reflectă cu fidelitate problemele actuale, într-un mediu  unde rezonezi senzorial și afectiv și conceptual cu diversitatea, fiind vorba de un context cosmopolit și receptiv. Ce ziceți, am spus corect? Adică, acum ați înțeles mai bine despre ce e vorba și cum trebuie să arate un discurs elevat?

Pentru că, trebuie să vă reamintesc: „Sunt oameni care vor să vorbesc cu voi și oameni care nu vor să vorbesc!” Ăștia din urmă sunt cei mai ai dracului! 

.....................................................................

P.S. În fotografiA ARTICOLULUI puteți admira „....niște elemente specifice pentru o metaforă interconectivă, interactivă și interdisciplinară, intersectându-se până dau un model de interacțiune conceptuală public-artă, epidermică dar contextualizată și receptivă”, adică niște artă monumentală rafinată în vecinătatea Teatrului „Radu Stanca” din Sibiu. Și „Zidul lui Perjovschi”, desigur...

LUMINITA  ARHIRE

Featured

S I M U L A R E A

De multe ori ar trebui să lăsăm goana asta nebună cuprinsă de frenezia  banilor care fie că sunt foarte mulți, fie că sunt foarte puțini, ne ocupă mintea și ne comandă creierul fără să mai fim capabili să gândim puțin cu capetele noastre. Consecința?