La probleme concrete – solutii concrete! Nu doar discursuri

picture

 

 

E în regulă să lași beția de putere să apară, e în regulă să stea o veșnicie în funcție directorul unui serviciu de informații din România atâta vreme cât durata medie a mandatului directorului CIA, de pildă, este de 3 ani? Nu, nu este în regulă! ...Și ce facem? Doar vorbim despre asta? Nu, facem un proiect de lege:

LIVIU PLESOIANU5.03.2019

poza

LOVITURA LUI PLESOIANU – Deputatul Liviu Plesoianu propune limitarea la 4 ani a duratei mandatului sefilor SRI, SIE, STS, SPP: “Am depus patru proiecte legislative pe care le consider vitale pentru democratia romaneasca... Probabilitatea ca puterea sa corupa creste cu fiecare an in plus in care directorii sau prim-adjunctii si adjunctii serviciilor secrete raman in functii... Puterea indelungata, mai ales acel tip de putere ascunsa, specific serviciilor secrete, corupe”  Scris de Bogdan GALCA, Lumea Justitiei

pozaLaudabila initiativa a deputatului Liviu Plesoianu (foto), care a depus miercuri, 4 aprilie 2018, patru proiecte legislative prin care cere limitarea la 4 ani a duratei mandatului sefilor serviciilor: SRI, SIE, STS, SPP. Plesoianu arata in expunerea de motive ca dezvaluirile din ultimii ani in legatura cu implicarea unor persoane din serviciile secrete in politica si economie, dar si continutul protocolului dintre SRI si PICCJ, recent desecretizat, arata cum sefii din aceste serviciiajung sa conduca Romania din umbra: “Un lucru este foarte sigur: puterea exercitata din umbra poate ajunge sa corupa! Iar probabilitatea ca puterea sa corupa creste cu fiecare an in plus in care directorii sau prim-adjunctii si adjunctii serviciilor secrete raman in functii”.

Liviu Plesoianu acuza faptul ca exista cazuri de sefi de servicii secrete care au ocupat, sau ocupa si in momentul de fata functii de directori sau prim-adjuncti ai serviciilor de informatii de mai bine de zece ani, in conditiile in care in SUA, media mandatelor directorilor CIA depaseste cu putin 3 ani: “Primul si cel mai important pas, mai ales in lumina tuturor dezvaluirilor din ultimii ani, este acela al limitarii in timp a mandatului sefilor de servicii de informatii. In timpul mandatului de cinci ani al Presedintelui Romaniei, ar trebui sa existe cel putin o schimbare de sefi de servicii”.

Iata expunerea de motive facuta de Liviu Plesoianu pentru limitarea la patru ani a mandatelor sefiilor serviciilor secrete:

“Am depus azi patru proiecte legislative pe care le consider VITALE pentru democratia romaneasca. Este vorba despre limitarea la PATRU ani a duratei mandatului sefilor serviciilor: SRI, SIE, STS, SPP.

EXPUNERE DE MOTIVE

Toate dezvaluirile din ultimii ani cu privire la implicarea abuziva, ilegala si necunostitutionala a unor membrii ai serviciilor de informatii in viata politica, economica si sociala romaneasca, precum si cu privire la grava afectare, de catre acestia, a bunului mers al Justitiei, culminand cu desecretizarea protocolului SRI – Parchetul General, alcatuiesc un tablou general oribil, in care sefii serviciilor secrete ajung sa conduca, din umbra, intreaga tara.

In ceea ce priveste viitorul, este clar ca in primul rand legea este aceea care nu trebuie sa mai permita preluarea controlului asupra tarii de catre entitati metastatale, metalegale si metaconstitutionale. Fara doar si poate, este nevoie de o reforma profunda a legislatiei in baza careia functioneaza serviciile de informatii din Romania. Dar dincolo de nevoia unei ample reconstructii a cadrului legal de functionare a serviciilor secrete din Romania, un lucru este foarte sigur: puterea exercitata din umbra poate ajunge sa corupa! Iar probabilitatea ca puterea sa corupa creste cu fiecare an in plus in care directorii sau prim-adjunctii si adjunctii serviciilor secrete raman in functii.

Desi, in state cu democratie consolidata, mandatele sefilor serviciilor secrete sunt scurte (in SUA, de pilda, media mandatelor directorilor CIA este de putin peste trei ani), in Romania s-a ajuns la situatia absolut aberanta in care unele persoane ocupa functii de conducere in serviciile de informatii mai mult chiar decat perioada maxima cat poate reprezenta Romania un Presedinte ales. Avem cazuri de sefi de servicii care fie au ocupat, fie ocupa si in momentul de fata functii de directori sau prim-adjuncti ai serviciilor de informatii de mai bine de zece ani!

Dincolo de cadrul institutional legal mai larg, este limpede ca una dintre principalele probleme in Romania postrevolutionara a constituit-o betia de putere in randul sefilor serviciilor secrete. Oricat de bun ar fi un cadru legal, se vor gasi mereu cai de ocolire (de tipul protocoalelor care adauga, ilegal, la lege), atata vreme cat in fruntea serviciilor de informatii raman prea multa vreme aceleasi persoane. Puterea indelungata (mai ales acel tip de putere ascunsa, specific serviciilor secrete) corupe! Pe cale de consecinta, primul si cel mai important pas (care este si absolut necesar, mai ales in lumina tuturor dezvaluirilor din ultimii ani) este acela al limitarii in timp a mandatului sefilor de servicii de informatii.
Este necesar ca directorii, prim-adjunctii si adjunctii sa fie numiti pentru un singur mandat, de maximum patru ani. In timpul mandatului de cinci ani al Presedintelui Romaniei, ar trebui sa existe cel putin o schimbare de sefi de servicii. De asemenea, mandatul sefilor din servicii nu ar trebui sa depaseasca mandatul de patru ani al parlamentarilor, ca membrii ai forului reprezentativ suprem al Romaniei.

Concret, prezentul proiect de lege opereaza o singura modificare, astfel: directorul serviciului, prim-adjunctul si adjunctii acestuia vor fi numiti pentru un singur mandat, de maximum patru ani.

Avand in vedere cele de mai sus, va rog sa sustineti adoptarea prezentei propuneri legislative”.

Initiator,
Deputat Liviu Ioan Adrian Plesoianu”

poza

 SRI a devenit serviciul secret cel mai numeros și mai bine finanțat din UE, s-a transformat în poliție politică, a confiscat justiția și s-a pus la picioarele unor politicieni ostili națiunii! (Aurelian Pavelescu, PNȚCD)

 

SRI și Președintele Iohannis vor BANI FOARTE MULȚI DE LA BUGETUL DE STAT! Așa au vrut mereu cei de la serviciile secrete și Președinții, de la Traian Băsescu la Klaus Iohannis. Atât de mulți, încât SRI a devenit serviciul secret cel mai numeros și mai bine finanțat din UE, raportat la numărul cetățenilor și la condițiile economice ale României.

Citeste mai mult

Tabel cu numarul de securisti pe cap de locuitor! Avem 11 tari, Romania are securisti la 100,000 de locuitori cat toate celelalte 10 la un loc !

poza

 

Featured

TRADATORII

Norocul meu în viață a fost că am învățat tot timpul din greșelile mele și ale altora... Am greșit poate o dată, dar niciodată a doua oară cu același lucru.

S I M U L A R E A

De multe ori ar trebui să lăsăm goana asta nebună cuprinsă de frenezia  banilor care fie că sunt foarte mulți, fie că sunt foarte puțini, ne ocupă mintea și ne comandă creierul fără să mai fim capabili să gândim puțin cu capetele noastre. Consecința?