LANTUL SLABICIUNILOR

gdgjfjhgjh

Bomba detonată ieri seara la canalul PRIMA Tv la „știrile FOCUS”, este în primul rând o încercare escamotată a unor subredacții din Iași să denatureze și să manipuleze o știre negativă din Moldova. Nu că nu este adevărat ce au dat dânșii după filmarea din propriul apartament al unui ieșean care a asistat la umilirea unui semen din vecini, de către o firmă privată care deservește o altă firmă privată multinațională, cu pretenții și ifose, dar care depinde de omenia și de interesul unui Profesor universitar de medicină ce a devenit Stăpânul inelelor dializei. PRIMA Tv induce cu bună știință în eroare pe telespectatorii care-i urmăresc cu nesaț minciunile și care a prezentat cazul tendențios, afirmând spusele șoferului de pe Ambulanță, că targa s-ar fi defectat din senin și că din acel motiv el nu a scos-o din mașină și nu s-a dus să preia pacientul netransportabil.

Pentru a afla cât mai corect situația, am apelat la părerea domnului Titi Tibincu – colaboratorul nostru – care a lucrat aproape patru ani ca șofer pe o ambulanță a firmei BGS.

Gigi Petrovan: Domnule Titi, vă rog să ne spuneți părerea dumneavoastră în legătură cu această „știre bombă” care incriminează subliminal Iașiul și care mai pune încă un calup de dinamită la onoarea și la imaginea deplorabilă care i se creează voit Moldovei.

TITI TIBINCU: Ceea ce ați putut vedea filmat de un necunoscut și preluat de BZI Iași ca „știre bombă” este cât se poate de real. În primul rând vă spun că firma de transport pacienți BGS care are contract cu Fresenius Nephro-Care București pentru transportul pacienților dializați dispune la Iași de o singură ambulanță mare dotată cu targă, ca orice altă ambulanță a SAJ sau SMURD. Poate nu la același nivel de dotări, dar de același tip. Din păcate, pacienții care au nevoie de transport cu targa sunt mult prea mulți pentru capacitatea BGS de a gestiona problemele doar la Iași, dar această mașină mai este trimisă și la alte cazuri din județul Vaslui, spre exemplu. Să nu vă mai spun că la BGS șoferul care are în primire ambulanța „mare” nu are și statutul, funcția de ambulanțier, conform nomenclaturii naționale, așa cum această calitate nu o au nici ceilalți șoferi de pe ambulanțele mici de tip Logan cu 6+1 locuri. Șoferii BGS sunt în general șoferi ocazionali, amatori, care conduc propriile lor mașini în timpul liber și prin vacanțe, oameni care nu sunt supuși niciunei testări psihologice sau profesionale, sunt chiar luați din rândul pensionarilor sau a șomerilor din vocație și sunt puși în mod iresponsabil să conducă mașini burdușite cu pacienți. Chiar ieri – în ziua filmării cu roaba – la intrare în Iași s-a produs un accident rutier în care au fost răniți pacienți aflați într-o ambulanță autospecială BGS! Despre asta nu s-a mai spus nimic...

Șoferii de la BGS sunt foarte prost plătiți – cu salariul minim pe economie – plus bonuri de masă, fără niciun spor, chiar dacă majoritatea dintre ei prestează din empatie cu pacienții și munca de infirmieri, cărând efectiv în brațe sau de subsiori pacienți ce nu se pot ține pe picioare, îi coboară de la etaj și îi așează în mașină, de cele mai multe ori înghesuindu-i ca pe sardele cu alți pacienți aflați și aceia într-o stare similară sau relativ bună.

Atât firma BGS, cât și firma Fresenius Nephro-Care București au o întrecere socialistă între ele pe făcut economii care să le majoreze profiturile, pe seama pacienților, care sun considerați de ambele societăți ca fiind materia primă din care curg banii. Să vă spun doar că atâta cât a durat teatrul mondial cu Plandemia, ambele firme au mimat foarte corect măsurile menite a „proteja” pacienții de Covid, dar nu le-au păsat pur și simplu de bacteria ucigătoare „clostridium dificille”, contaminând cu bună știință, în mod criminal, toate ambulanțele.

Pe acea vreme se respecta un Ordin de ministru emis sub Tătaru, care restricționa numărul pacienților  ce puteau fi transportați cu o mașină la 3+1, adică patru cu șoferul. Este ceva cât se poate de normal și de firesc.

Acum, în ultimul an, după încetarea la presiunea societății civile a mascaradei cu Plandemia, patronii celor două firme au bătut palma și au hotărât să înghesuie într-o ambulanță BGS câte 5-6 pacienți plus șoferul, folosind și cele două scaune montate în zona portbagajului mașinii, unde te urci cu greu prin rabaterea spătarului scaunului din rândul doi, iar asta este o probă foarte grea și pentru un om normal, cu volum și statură normală, în condiții normale de sănătate!

La dializă – mai ales după deconectare – majoritatea pacienților ies „storși” de putere, foarte slăbiți, mulți fiind aduși de infirmieri la mașină ținuți de talie, sau pe căruț. Puneți acești pacienți în spate și supuneți-i unor chinuri groaznice, pentru ca niște hiene lacome să facă economie de bani – cât mai mulți bani – să le intre lor în buzunare! Toate reducerile de fonduri, toate economiile care înmulțesc profiturile patronatului celor două firme, se face pe spinarea și în detrimentul pacienților! BGS este o firmă șantajată mereu cu rezilierea Contractului de către Fresenius și de aceea practică un preț de dumping pe piață, acceptând cel mai mic preț negociat și pentru asta face orice compromis. La economiile pe care le face Fresenius se adaugă și economiile făcute de BGS, iar asta este în detrimentul și inconfortul pacienților. Probabil că la presiunea lui Fresenius, BGS a acceptat să pună câte 6 pacienți cu deficiențe locomotorii în ambulanță fără să le pese de starea lor! Oamenii sunt umiliți și tratați ca niște vite care sunt înghesuite în „bou-vagon” în drumul către abator!

Aceasta este de fapt realitatea. Șoferii care lucrează pe ambulanțele BGS ori sunt la o limită disperată a subzistenței și nu găsesc un serviciu remunerat cât de cât corect, ori pur și simplu fac asta din plictiseală acasă, fiind la pensie, dar dorind să-și rotunjească veniturile.

Din acest motiv ei nici nu sunt interesați să facă orice lucru - oricât de mic - pentru firma la care lucrează, sau pentru pacienții care sunt o marfă ca oricare alta, ca sacii cu legume spre exemplu. De asta nu își menajează mașinile, conducând cu prudență și viteză adecvată pe drumurile denivelate, de asta nu au atragere să mențină curățenie ireproșabilă în mașini! La aceste salarii mizerabile, fluctuația de personal este foarte mare, iar calitatea oamenilor angajați este foarte proastă! Pentru aceste toate motive cumulate, au de suferit doar PACIENȚII!

Gigi Petrovan: deci susțineți că ambulanța filmată ar fi putut avea targa bună și vina s-ar datora șoferului care nu și-a făcut treaba?

TITI TIBINCU: după câte îl cunosc – și am pretenția că mă pricep la oameni și știu să citesc printre rânduri - când a fost angajat domnul Kuchta la BGS, cu toții am știut că este rudă cu directoarea administrativă a Centrului 1 Fresenius. El de la început a făcut fițe, mofturi, a cerut să i se dea „ajutor” pe mașină care să îi care pacienții netransportabili, că el este plătit doar ca șofer, iar și acolo cu un salariu mizerabil. Bineînțeles că pentru patronul BGS și conducerea firmei aceste mofturi au fost tratate probabil cu hohote de râs și a fost refuzat categoric. Dar și munca lui s-a desfășurat într-un total sictir, la turație minimă, iar deodată și-a pus în minte să preia funcția de Șef de autocolană pe toată Moldova, iar pentru asta a început să sape și să pârască colegii de muncă. Vreau să spun că nu este iubit de nimeni dintre colegi, iar legăturile sale cu doamna Doina Kuchta îl mențin poate și acum de nevoie pe acea mașină. Cu mine a avut mai multe „schimburi de focuri”, iar unul dintre ele a fost că după 2-3 curse la marginea județului cu o fostă pacientă contaminată cu clostridium dificille, apoi izolată, a făcut ce a făcut și prin rubedenia lui din conducere a scăpat de pacientă care a aterizat din nou pe mașina mea, deși nu existau dovezi că ar fi devenit negativă.

Sunt multe aspecte care pot fi invocate. Pe acest timp de iarnă, șoferii BGS de pe ambulanțe sunt nevoiți să-și cumpere din banii proprii – și așa foarte puțini – lichid de ștergere a parbrizului sau lichid pentru completarea lichidului antigel. Se decontează o singură spălare a autospecialei pe săptămână, dar la orice inspecție inopinată mașina trebuie să arate imaculat, chiar dacă afară plouă și mergi prin noroaiele județului!

Înghesuirea pacienților câte șase în mașină este o crimă, iar dacă oamenii nu au cultura și curajul necesar să reclame acest lucru unor foruri competente, este doar o chestiune de timp... Cunosc eu pe unul dintre pacienți care a hotărât – și ăsta chiar știe cum și ce să facă – să îi oblige să trateze pacienții cu minimum respect și cu empatia necesară. Unele dintre aspecte frizează penalul, altele ar trebui să fie aduse la cunoștința CASS sau a DSP. Și ce dacă sunt multinaționale dar sunt conduse în teritoriu de oameni incompetenți și rău voitori?

GIGI PETROVAN

Featured

S I M U L A R E A

De multe ori ar trebui să lăsăm goana asta nebună cuprinsă de frenezia  banilor care fie că sunt foarte mulți, fie că sunt foarte puțini, ne ocupă mintea și ne comandă creierul fără să mai fim capabili să gândim puțin cu capetele noastre. Consecința?