CURVETELE CORVETE

JDSJDVDK

DNA (secția militară) investighează încrengăturile halucinante ale unei „combinații” cu o miză uriașă. Dosarul va trimite după gratii nume „grele” din Armata Română, printre care se regăsesc cel al gen. Nicolae Ionel CIUCĂ (fost Ministru al Apărării și actual Prim Ministru) și Mihai PFIFOR (fost Ministru al Apărării și al Internelor), alături de alte nume „sonore” cu atribuții în Sistemul Național de Apărare.

JFHFBHH

După arestarea, în 27 Martie 2021, a fostului adjunct al serviciului secret al armatei (Directia Generala de Informații a Apărării), generalul maior Iulian Cristian Gherghe, au început să iasă la iveală zvonuri care relevă desfășurarea unei vaste operațiuni  „comune” DGIA, SRI, SIE, al cărui principal obiectiv îl reprezintă „Afacerea Corvetelor”. Nu voi putea dezvălui aici amănunte „sensibile”, tocmai datorită faptului că o mare parte a documentelor și informațiilor au un caracter clasificat. Voi încerca însă să fac o „radiografie” a uneia dintre cele mai atent elaborate „inginerii” politico-militare ale ultimilor ani. Inginerie cu o miză uriașă: 1,6 miliarde de euro și traficarea de către Mihai PFIFOR, a influenței conferintă de funcție, în scopul obținerii de sprijin extern pentru a deveni prim ministru și ulterior (uneltind alături de Coldea & Co, implicit eliminându-l pe Dragnea, președinte al PSD. Un plan diabolic, care odată demonstrat, o să-l trimită pe Pfifor dupa gratii, însoțit de complicele  său, gen. Ciucă.

Prin Hotărârea de Guvern 48/2018 s-a dispus „achiziția capacității de luptă în Marea Neagră”. Suma alocată: 1,6 miliarde de euro.

Practic, MApN urma să fie dotat cu nave specializate (corvere militare) pentru realizarea obiectivului esențial de securitate - capacitate militară ofensiv/defensivă de răspuns unei eventuale amenințări maritime.

Structura  din cadrul MApN care se ocupă de o astfel de achiziție, este Consiliul de Planificare a Apărării. Această structură este condusă de Ministrul Apărării și are ca obiectiv două tipuri de achiziții:

1. MAJORE armament, cazarmament, camioane (despre dosarul IVECO DEFENCE VEHICLES și „filiera Guran”, voi relata altă dată).

2. ESENȚIALE (achiziții care corespund amenințărilor identificabile: corvete, baterii de coastă, programul „PATRIOT”.

Mihai PFIFOR avea „pe mână” toate aceste oportunități. Practic PFIFOR avea la dispoziție un buget uriaș și o putere care-i permitea punerea în scenă a  planului sau diabolic.

Gen. Ciucă a fost în perioada 2017-2019, Șeful Marelui Stat Major al Apărării. Din această postură, controla Consiliul de Supraveghere al Cerințelor, o structură cu atribuții în domeniul înzestrării militare, subordonata CPA. Pentru a-și „disimula” participarea la „afacere” gen. Ciucă își deleagă atribuțiile de șef al CSC, generalului Toader. Actualmente, gen. Toader este atașat militar la NATO (în locul gen. Scarlat, propus de Ministrul Leș pentru a-l înlocui pe Ciucă în funcția de Șef al Marelui Stat Major al Apărării). Relevant este faptul că imediat ce ajunge șeful MApN, gen. Ciucă îl trece în rezervă pe gen. Scarlat și îl numește pe gen. Toader în locul lui. Din această conjunctură începe „demantelarea” colaborării CIUCA-PFIFOR.  

Procedurile de achiziții militare sunt complexe. Cea de a treia structura cu atribuții în domeniu, este CODA (Consiliul de Achiziții) și intră în subordinea directă a Secretarului de Stat din MApN, care se ocupa de strategia de achiziții. Procedura „guvern la guvern” s-a aplicat în cadrul Programului Patriot, asta în condițiile în care interesul esențial de securitate național, coroborat cu cerințele operaționale aprobate de Statul Major al Apărării, conduc către un anumit stat (SUA, în Programul Patriot de ex.) Dacă se identifică maxim 6 operatori relevanți, se aplică procedura de dialog competitiv. Prioritate o au „jucători” din țările membre NATO. În cazul corvetelor, au fost identificați patru „jucători”relevanți :

NAVAL GROUP (Franța), DAMEN (Olanda), FICANTIERI (Italia) și ThyssenKrupp (Germania). Pfifor avea practic de unde alege. Sprijin politic extern, în „contrapartida” accesului la programele de înzestrare. Implicit, a corvetelor. Asta era „manevra”.

Pentru a-și atinge obiectivele (cel de prim ministru și de șef al PSD), PFIFOR începe negocierile. La Paris a solicitat o întâlnire „față în față” cu Florence Parly (Ministrul Apărării din Franța). A dorit să se întâlnească în privat cu Președintele Franței, Emmanuel Macron, dar a fost refuzat fără prea multă politețe.

În Germania, în „contrapartida” susținerii politice, la întâlnirea avuta cu Ursula von der Leyen (Ministru al Apărării la acea dată) a promis Programul de înzestrare Camioane - pentru Rheinmetall și construirea de către Rheinmetall a tancului principal de luptă.

În vizita din 2018 din SUA, PFIFOR a dorit o întâlnire privată cu James N. Mattis (Secretarul Apărării al SUA) și a cerut organizarea unei conferințe de presă comune. I-au fost refuzate ambele solicitări, semn ca „ceva” se aflase. Oare ce anume?

În astfel de investigații este greu (aproape imposibil) să identifici tot adevărul. Cu toate acestea, surse extrem de credibile au confirmat faptul că la întoarcerea din Franța, Ministrul Apărării Mihai FIFOR, a solicitat scoaterea muniției de pe corvete din documentul cu cerințe operaționale. Asta pentru că muniția franceză este fabricată în colaborare cu MBDA (un mare producător de rachete, care însă nu fabrica rachete anti-submarin). Ori, corveta dispune de 3 tipuri de rachete: navă-navă, navă-aer, navă-submarin.

Din acest moment, a apărut prima suspiciune de favorizare de către PFIFOR a concernului francez NAVAL GROUP.

Șeful CODA, Secretarul de Stat, Andrei Ignat, se opune categoric acestei „manevre”.

Gen. CIUCĂ (prin interpusul gen. Toader) convoacă CSC și modifică documentul cu cerințele operaționale.

Practic (în aceste condiții) corveta neînzestrată cu armament este o NAVĂ (o barca mai mare) care NU SERVEȘTE OBIECTIVULUI ESENȚIAL DE SECURITATE, deci NU mai poate fi numită CAPACITATE de LUPTĂ.

Decizia CSC luată pe filiera PFIFOR - CIUCA - TOADER (din dispoziția expresă a ministrului Mihai Pfifor) încalcă prevederile HG 48/ 2008.

Ignat, șeful CODA, refuză actualizarea Strategiei de Investiții, iar Pfifor îl trimite in delegație în SUA. Generalul Lotan este chemat de Pfifor să convoace CODA, dar acesta REFUZĂ, invocând faptul că nu are delegație pe totalitatea atribuțiilor și orice achiziție CODA necesită mandat special, scris. După care, gen. Lotan își ia concediu medical! Pfifor nu se lasă și îl aduce în Minister, pe un coleg de liceu de la Turnu Severin, pe comandor Cozmin Isailă, pe care îl pune director la Direcția de Management Contract din cadrul Departamentului pentru armament! Tare, nu?

Isailă, convoacă în numele șefului CODA structura (uzurpând calități oficiale , încălcând regulamente militare) și fără a avea mandat scris pentru așa ceva, scoate armamentul din dotarea corvetelor și realocă suma pentru armament, altor componente bugetare! Incredibil... dar adevărat!  

Revin și punctez faptul că toate documentele din acesta procedură au caracter „secret de stat de importanta deosebita” (SSID). Publicarea oricăror astfel de documente, reprezintă o infracțiune. Este obligația instituțiilor abilitate ale statului român să verifice și să stabilească modul în care au decurs lucrurile. Cert este că într-o vineri, la ora 13.00, scoaterea armamentului din dotarea corvetelor - în sensul modificării cerințelor operaționale pentru corvete - s-a produs. Asta în condițiile în care, luni, la orele 10.00 urma să se încheie termenul de depunere a ofertelor. Uluitor este faptul că modificarea nu a fost comunicată ofertanților, în sensul că aceștia NU mai erau obligați să oferteze pe partea de muniție.

Singurul ofertant care ȘTIA că NU TREBUIE să liciteze și partea de muniție pentru adjudecarea contractului, a fost NAVAL GROUP (Franța).

Întrebarea firească: de unde știa?

A reușit să obțină operativ această informație clasificată? Cum? De la cine?

Cert este însă că vicierea SECRETULUI DE STAT a fost una evidentă.

Pe „silent” PFIFOR a DEMISIONAT din funcția sa de ministru al MApN.

Ce se întâmplă cu ancheta DNA-militar, urmărirea penală fiind pusă în mișcare ca urmare a unei plângeri penale, temeinic elaborată?

Este o întrebare legitimă. Pentru ca PFIFOR nu este mai presus de lege.

Șeful CODA în cadrul Consiliului Ministerial - cu acordul ministrului - a propus anularea Hotaririi de Guvern și reluarea procedurii. Gen. Ciuca NU A DORIT anularea acesteia. Deși, experții spun că este singura soluție. Acum.

Din toată dezvăluirea halucinantă de mai sus, ROMANIA A AVUT DE PIERDUT, ENORM. Capacitatea noastră de luptă în Marea Neagră a fost evident prejudiciată.

Mă întreb însă (retoric): LA PUȘCĂRIE  NU MERGE NIMENI? Pentru ca , de plătit plătim cu toții! combinațiile lor ...

#tic_tac

#nu_tac_nu_iert

#până_la_capăt

FANEL MARIUS  ION

Add new comment

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Featured

JIGODIILOR !

Ne-ați momit si chemat la oraș, ne-ați spus ca trebuie sa apreciem confortul... tehnologia... acum ne spuneți ca trebuie sa reducem confortul, ca suntem prea mulți... eram 23 mil in 1989... si aveam loc toți... azi nu suntem nici 16 mil, dar suntem în plus...