AERODROMUL LIBERAL „INTERNATIONAL” CU CEATA

bdgcfjsgf

Mare tam-tam pe la televiziunile de cămară ale actualei guvernări, unde noaptea, sub plapumă și-o freacă frenetic unii celorlalți, iar ziua la parlament și la ministere își dau șpițuri în coa...ste fiecare la fiecare, că totuși sunt partide separate care dețin Puterea și este musai să mai prostească încă odată lumea la vot. Pe amândoi îi scuipă copios și îi huiduie „Opoziția”tot de stânga – formată din USR și AUR, partide care clamează justiiarismul, dar sunt pline de pușcăriabili de drept comun.

Ei bine, la Iași cică s-a dat în folosință ăl mai mare și mai tare Aeroport Internațional făcut pe planeta România de conducerea liberală. Mai anțărț a mai fost dat în folosință alt asemenea obiectiv, pe care ieșenii îl numeau în batjocură Aerodromul Internațional cu Ceață, deoarece tot așa se lăudau că va fi gata cel mai tare aeroport din țară dotat cu cele mai sofisticate instalații aeroportuare din lume, cum nu are nici Dubaiul, iar navigația pe aeroport se va face pe orice vreme și în orice condiții de timp. Prin urmare, liberalii de la Iași în frunte cu escrocul Cristian Adomniței – fost locotenent al actualului pușcăriaș eliberat - devenit învestitor de succes, Relu Fenechiu cu toată liota lor de yesmani transformați la momente cheie în mașină de vot, au făcut un mare rasol și atunci și au reușit să asfalteze o pistă de aterizare de doi kilometri jumate  în paralel cu pista existentă din timpul comunismului.

Prima zi cu ceață după deschiderea Aerodromului Internațional, s-a soldat cu devierea avioanelor spre locuri mai senine dincolo de munții Carpați, pe la Cluj Napoca, deoarece la Iași Holboca s-a ajuns după încă o jumate de zi cu autocarul.

Unde erau acele instalații de navigare „in blint” cu care se lăudau atâta gușterii galbeni? Păi nu erau decât pe hârtie, că banii pentru ele fuseseră șutiți cu talent de liberali, cu știința și  sub îndrumarea personală a consilierului lui Relu Pușcărelu și anume generalisimul de securitate Simion, căruia Javra Ceacâră i-a dat a treia cizmă bine lustruită.

Relu l-a luat imediat acasă la el, l-a șters puțin de praf, l-a scuipat ca să-i redea luciul și l-a folosit tot mandatul până a plecat la pușcărie. Simion a fost preluat pe bază de inventar de Cristian Adomniței, cel care sa-a însurat strategic cu o tânără judecătoare căreia i-a rupt inimioara cu alura lui de dandy bucovinean, iar asta l-a salvat să preia celula lui Relu. Vă amintiți, n-așa? A fost acum un deceniu...

Anii au mai trecut în lupte surde pentru a scăpa de pușcărie, au apărut în reflectoare alți ciraci ai lui Relu, precum Costeluș Alexe, omul desemnat să preia ștafeta cu  olița de noapte după ce și Adomniței a căzut de pe piedestal. Nici Marius Danga-Langa nu a îndeplinit așteptările și în loc să-l bată măr pe Chirica la alegeri, a acceptat mai lejer să-i trateze hemoroizii. Nici măcar Marius Bodea, alt pupil pe linia fostei securități - rămas văduv prea de tânăr - nu a putut face mare lucru, deoarece puștanul Costeluș Alexe l-a vândut lui Ludovic Orban pe un butoi cu măsline Kalamata date șpagă de Mihai Chirica să mai sta capră încă odată.

Deci Boudea – care își pusese în cheptu-i de aramă și insigna Aerodromului cu ceață – a trecut sub fustele scurte ale lui „mademoasela” Closette Chichirău de la USR. Și a colo a rămas, că i s-a prins limba în crăpătură. În crăpătura ușii vreau să zic...

Și iată că acum, în an electoral, limberelii ieșeni anunță furând startul cu mai bine de un trimestru, darea în folosință a unui nou Terminal cu nr.4, că pe 3 l-au sărit ca la șotron și taram-tam-tam, noul director Romeo Vatră - despre care personal aveam o impresie favorabilă - apare la televizor și minte cu nerușinare de îngheață și apele Bahluiului la țărm cu „marile” lor realizări, cu „AVIOBRIDGE”-urile în limba engleză, care de fapt sunt niște pasarele care ies din sala de așteptare înafara clădirii terminalului și fac legătura direct cu aeronava andocată cu ușa ca să intre lumea în avion. Nu este mare minune, au și în S.R.I. Lanka așa ceva, acolo de unde aducem noi acuma salahorii.

În rest, va fi bine și la vară cald.

Să vă relatez acum cam ce înseamnă Aerodromul Internațional Liberal cu Aviobridgeuri:

Vine o prietenă de familie ieșeancă de la fiul său din Germania pe data de 11 ianuarie anul curent electric... Era imediat în săptămâna aia în care – ghinion! – a venit iarna neașteptat de timpuriu și în România, în ianuarie...

Pe 7-8 fusese acel viscol care a blocat orașul complet, iar pe 11 încă nu se dezmeticise nimeni. Nimeni, nimeni, dar nici IT-stul Director General al Aeroportului, care are în subordine o structură stufoasă plătită din banii Consiliului Județean Iași, care are în subordine Aeroportul.

Plină de nervi și indignare și la ora când îmi povestea situația după mai bine de 3 săptămâni, prietena ajunge cu bagaje nu prea multe, dar nici puține pentru o doamnă de peste 60 de ani, mai corpolentă. Până aici, excelent! Ajunsese femeia la ea acasă după o lună în care respirase civilizația germană și trebuia să se urce într-un taxi ca să o ducă în Tătărași, la un kilometru de Aerodrom.

Când a trecut prin „noul terminal” de la Sosiri a avut timp să  observe spațiile înguste ale holurilor de acces, la fel și cel al benzii de bagaje, deloc generos cum se laudă limberelii că au trei benzi de bagaje... La WC - o budă de bloc confort doi, „ceaușist” - unde omul care intră cu bagajul nu are loc să se și învârtă, să își pună haina într-un cuier inexistent, nu are nimic din ce văzuse într-un aeroport normal din Germania de exemplu, ca să nu mai vorbim aici nici de Dubai, Istambul, Beijiomg sau măcar Bergamo. O femeie de serviciu cu un halat cu nasturi în față peste hainele de acasă dădea cu mopul cu fleoștoc pe jos, „muindu-l” abundent într-o găleată cu zoaie și îl îmbiba bine cu apă murdară - nepăsându-i deloc de pantofii celor de pe hol care băteau mărunt din picioare ca să intre în cele 3 bude(!) cu care este dotat Marele Aerodrom Internațional Liberal. La fel, același regim îl au și trolerele oamenilor care își țin bagajele lângă ei, ca să intre în privatele liberale. Muierea îngrijitoare la Aerodrom plătită de CJ Iași este chiar nervoasă că trebuie să șteargă urmele de zăpadă ale pasagerilor. Deocamdată „AVIOBRUIDGE-urile” nu sunt în funcțiune, că abia în martie cică „va fi gata de tot”, iar pasagerii cursei de la Frankfurt au coborât din aeronavă după 4 zile de la viscol într-o zăpadă până la genunchi, cu o potecă făcută de oameni până la intrarea în terminal. Cu bagajul de mână la ei. Nicio treabă la „dom Dereftor” Romeo Vatră, deși are un adjunct ca un director „cu Infrastructura”, omul care răspunde de curățarea pistei de aterizare chiar și pe viscol... Au în dotare utilaje specifice, au autofreză de zăpadă, pluguri de zăpadă, sărărițe pentru combaterea poleiului, etc Au, dar nu știu ce să facă cu ele, că e greu pentru un IT-ist să priceapă chestii de drumar. Erau vremuri când pe acea funcție era un fost coleg de facultate, Mihardt (Dumnezeu să-l odihnească în pace!) când făcea față cu maxim o jumătate din dotarea pe care o are azi Aerodromul Liberal. Păi platforma unde ajunge aeronava lângă terminal ca să coboare pasagerii, trebuie să fie „bec”, fără un fir de zăpadă, iar când ninge abundent, dacă Aerodromul este ținut deschis, nu e voie să existe un strat mai gros de 3-5 cm chiar pe ninsoare abundentă și viscol. Astea sunt standardele bă escrocilor, acesta este nivelul cerut și nu ceea ce oferiți voi, niște flaifuteri târtani puși politic. Acolo este o armată la nivelul a cel puțin o companie non stop, pe fiecare tură, de militari de la Poliția de frontieră, SRI – antirtero, vameși, ISU, etc Toată această armată - în vreme de ninsoare abundentă - trebuie folosită legal de comandantul Aerodromului și înarmată cu lopeți de zăpadă ca să asigure între curse pista unde coboară pasagerii, chiar ajutați de un încărcător cu cupă pus la dispoziția lor! A aterizat aeronava în condiții bune? Foarte bine! Toți plăvanii cu epoleți care se dau cocoși, salarii respectabile, trec la asigurarea platformei dintre aeronava și intrarea în Terminal, iar când aeronava a aterizat în bune condiții, se întorc la munca lor de bază – adică controlul pasagerilor și ale bagajelor – și totul intră în normal. Munca fizică de 1-2 ore nu omoară pe nimeni, ba chiar face bine la întreținerea condiției fizice ca să nu le crească burțile militarilor. Dacă ați fi în subordinea mea, ați mânca jar băieți!

Iese doamna prietenă din Terminalul „4” și dă de o pasarelă lungă, lungă, lată cât un trotuar de vreo 1,5-2m care asigură ajungerea spre parcare. Doamna dorea să ia un taxi ca să o ducă acasă în Tătărași.

La capătul pasarelei, o mare de oameni cu cartoane în mână pe care scria CHIȘINĂU te întâmpină când tu ajungi cu bagajele în mână abia răsuflând. „Chișinău? Chișinău”? strigă fiecare bărbat aflat la capătul pasarelei.

„Nu doamnă, noi te ducem doar la Chișniău!” „Bine dar în Tătărași cu ce ajung? Vreau un taxi de oraș” le răspunde amica exasperată.

„Aaa, păi trebu sâ vă duceț la parcarea românească” o lămurește unul. „Adică acolo, luaț-o înapoui și o găsâț în partea ceilantă.”

Merge amica cu bagajele în cele  două mâini, frântă de oboseală, cale de alți 50 de metri pe altă pasarelă și ajunge la o parcare unde stau vreo opt taximetre de Iași. Evident, după ce a călcat pe crestele altor nămeți de zăpadă ca să ajungă la parcare. Nici vorbă de aparatul de taxat pornit. 50 de lei pentru un kilometru. Ăștia sunt „galbenii” orașelor care fac grevă că îi omoară concurența. Portbagajul lor este plin cu roara de rezervă și butelia cu gaz lichefiat. Dacă ești o familie de trei persoane și bagaje, ai nevoie de două taxiuri.

Noi înțelegem până la urmă că Aerodromul Internațional Liberal de la Iași este gata doar pe hârtie și nu este dat oficial în folosință, că așa este modelul la români, ca nu cumva Costeluș Alexe să fie săltat la pușcăria liberalo-pesdistă și să nu se mai pozeze el cu „aviobridge-urile” care stau suspendate ca niște mațe retezate care ies din Terminal, dar „orișicât”, un Director de Aeroport trebuie să fie un gospodar, un organizator, să știe să responsabilizeze  personalul din subordine să execute și în aceste condiții vitrege  lucruri de  pe urma cărora să nu sufere pasagerii.

Deservim și Aeroportul din Chișinău probabil, acum evitat de companii care nu vor să se apropie de Ucraina? Foarte bine! Gândiți atunci ceva pentru pasagerii moldoveni, Asigurați-le alte puncte de plecare și mai ales de sosire ca să nu amestecați taximetriștii lor cu ai noștri! Dacă nu știți, folosiți inteligența artificială, că domnul director Romeo Vatră numai la asta se pricepe.

GABRIEL MIHAILA

vezi videoclipuyl mai jos:

Video

Featured

S I M U L A R E A

De multe ori ar trebui să lăsăm goana asta nebună cuprinsă de frenezia  banilor care fie că sunt foarte mulți, fie că sunt foarte puțini, ne ocupă mintea și ne comandă creierul fără să mai fim capabili să gândim puțin cu capetele noastre. Consecința?

RUȘINEE!

În primul meci „de verificări” NAȚIUNALA LUI EDY 

Gabi Mihaila Sun, 03/24/2024 - 07:50
NAT-O BUNA CA AM FRÂNT-O!

Carul cu proști, torpilat!

Fraților, eu vă spun: Nici NATO nu mai e ce a fost. Ah, nu, nu din cauză că nu au șanse în fața rușilor ori chinezilor. Nu.

Gogu Orlando Thu, 03/14/2024 - 10:07