STATUTUL DE VICTIME

jfhgghhj

Un videoclip văzut dăunăzi pe Facebook pe când zapam „zidul cu noutăți”, mi-a atras atenția. Era mutra idolului femeilor din România, dar și al unor virili care nu s-ar da în lătúri... Cătălin Botezatu, playmaker-ul de chiloți pentru masculi, care de multe ori induc în eroare.

Botezatu este filmat dă televiziunea de casă al bulibașei Chirica și este un izvor de ode și psalmi „laudatio” ai lui Mișu Fulgerică și ai ciracilor săi cu care manglesc la greu de trei generații de primari, de la moș Chiorpec Simirad ot Coțușca – fie-i grea marmora albă gratuită pe mormânt – și până la acest magraon inept dar jmeker, pseudocult dar ticălos și șnapan, Mihai Chirica. Toți! Dar toți au pus (de fapt au luat) mână de la mână și au făcut din Iașiul cel străvechi și plin de cultură caricatura incomodă de astăzi, când s-a construit ca în Asia, otova, iar de circulat se circulă tot ca în Asia, pe la Manila sau Bangkok.

Știți care este culmea? Că toți Cei Trei care au speriat Estul până acum – Simirad, Nichita și Chirica – au jefuit la maximum bugetul local, dar și cel european, făcând din puținul care le-au scăpat printre degetele rășchirate ca să se scurgă banii, niște „unele”, care pe noi, ieșenii, ne-au costat de trei ori mai mult decât face și i-ar fi costat pe primarii din Londra, Paris, Berlin, Madrid sau Milano. Tot ceea ce s-a făcut pe parcursul ultimilor trei decenii la Iași s-a făcut fără nici cel mai elementar profesionism, fără nici cel mai mic spirit estetic și tehnic, fără niciun discernământ și funcționalitate. Babele și moșnegăraia de-un leat cu mine mă vor înjura poate cu siguranță dacă ar putea citi ce spun eu aici, dar cum au rămas la fel de tembeli și captivi televizorului care tot minte poporul, rămâne să analizeze și să judece doar cei cu puțină glagorie și care mânuiesc cât de cât internetul.

Totul CE S-A FĂCUT la Iași a costat triplu, cvadruplu, restul banilor fiind furați și împărțiți de corbi cu vulpile care stau lângă gard cu capul în sus și gura deschisă larg, cu balele scurse în barbă. Mă refer aici exact și precis la grupul organizat de interlopi de la DNA Iași, care a fost permanent pavăză și scut escrocilor care s-au perindat la primărie pe diferite funcții și posturi.

După ce apare în videoclip întunecând ecranul însuși marele Bulibașă - care dă pe gură două fraze îmbărligate în sofisticării cu care amețește audiența fufinelor și al doamnelor ce îl votează necondiționat, pentru că nu mai au nici ciclu, nici probleme cu sarcina – reporterița canalizării locale IasiTvLife  le ia interviu și celor două mâini manglitoare ale Bulibașei, respectiv directorul DSP Laurențiu Ivan și directorului Salubris, Cătălin Neculau, care fix ca în Corul Robilor aduc odă muncii lor de trepăduși care își dedică viața și timpul răpit propriei familii pentru propășirea Iașiului, pentru bunăstarea societății, pentru păstrarea blazonului orașului pe culmile civilzației, pentru ca Iașiul să concureze în viitor cu Viena, Bruxelles, Nisa și Pisa.

Ok. Ni se arată filmat cu drona de fabricație ucraineană, nu iraniană, Iașiul de la Palat și până în Piața Unirii, turlele renovate ale Mitropoliei, esplanada din fața acesteia, Roata Norocului (mami-i lui de primar) de la intersecția „Cina”, verdele copacilor replantați la insistența cetățenilor revoltați, etc. Atât. Nu ni se arată (ferească-se Dumnezeu) celelalte străzi și bulevarde reabilitate pe sume fabuloase în urmă cu 3-5-7 ani de zile, unde astăzi denivelările din carosabil fac bulevardele să aibă valuri ca marea pe furtună, unde fisurile longitudinale lângă șinele de tramvai macină asfaltul din cauza unei execuții defectuoase și materiale inadecvate, de cea mai slabă calitate, cu „cuib de găină” dezvoltat lângă șină, fisuri și crăpături care se lărgesc văzând cu ochiul liber, cu toleranța imbecilă și slugarnică a Poliției Rutiere, care are comandanți slabi și incompetenț,i numiți politic, obedienți, care nu mai face nimic altceva decât de ochii lumii, când dirijează traficul prin unele intersecții încurcând circulația, când stau ca lotrii la pândă pe câte o stradă mai izolată unde nu prea circulă mașini și pot ei să oprească și să „tragă pe dreapta” niște ghinioniști pe care îi amendează că nu le arde un bec de ceață și pentru că au numărul murdar de noroi.

Acesta este ADEVĂRATUL oraș pe care nu ni-l arată nicio televiziune locală, care ar putea strica entuziasmul orb al babelor și moșnegilor care sorb cu nesaț videoclipurile laudative la adresa Primarului celor 480 de metri de oraș civilizat, în care toți banii alocați din buget și resursele umane și mecanice se chinuie să lase o impresie de vis oricăror alți fraieri vizitatori care vin la Iași și cad pe spate de extaz când intră de la Palatul Culturii, în Mall-ul adevăratului primar privat, Iulian Dascălu, sponsorul și șeful oricărui primar de la Nichita încoace; cad în extaz când intră și se închină în liniște la moaștele sfintei Parascheva din Mitropolie fără să stea la rândul kilometric din timpul Sărbătorilor, văd mii de panseluțe și alte flori aduse cu 20 de euro firul din care 18 intră în buzunarele altora, văd oameni în uniforme curate cu o vestă portocalie sau prăzulie care mătură, spală și trebăluiește de la Palat, la Statuia lui Cuza... Asta se vede, asta se spune numai, asta cred oamenii după ce li s-a zgâriat placa numită creier că este Iașiul, chiar dacă te îneci cu praful inhalat umblând pe jos prin tot târgul, unde haosul predomină și este definitoriu, unde disconfortul social este la fiecare pas, unde handicapații locomotor au o viați de chin, dacă nu inexistentă... Să vedeți câți imbecili nu văd aceste aspecte și se lasă aiuriți de vorbele îmbârligate ale unui tolomac care mestecă aer fără să spună ceva concret, ceva valoros, ieșit din mintea și gura lui! Numai minciuni, numai „vom face”, „o să”, „în viitor”, bla, bla, bla...

În acest context - de minciuni și manipulări practicate de Presa năimită și subvenționată ticălos de acești nemernici inutili - realitatea ne arată altceva. Nu demult s-a modificat Legea și dacă înainte cu un deceniu străzile și bulevardele care coincideau cu traseul Drumului Național care străbătea un municipiu sau oraș erau sub jurisdicția și sub întreținerea DRDP și a CNAIR, din subordinea Ministerului Transporturilor, azi ele au fost predate – nu înainte de a fi fost reabilitate cu bani guvernamentali – municipalității. Chirica a dat în judecată Guvernul ca să nu preia aceste tronsoane, dar a pierdut! Nu-i trebuia lui o bătaie de cap în plus, că știa cât de inept este.

De aia, stimați ieșeni, trebuie să știți că la Iași, drumul european de exemplu, care intră în Păcurari dinspre Tg. Frumos-Podu Iloaiei, din dreptul intersecției cu rond de la „Arabesque”-„Dedeman” este acum în perimetrul Iașului și este în jurisdicția Primăriei Municipiului Iași cu tot ceea ce înseamnă asta, dar în primul rând cu ÎNTREȚINEREA lui! Primăria trebuie să se ocupe până în detaliu de tot ceea ce înseamnă semnalizare rutieră de format mare, reflectorizant, de spălarea suprafeței carosabile, măturării prafului, a noroiului uscat, plombarea continuă a gropilor care apar, acordarea de autorizații de racordare la drum al unor riverani, etc. Și din punct de vedere al traficului rutier, al cercetării unor accidente, acestea cad acum în sarcina Poliției Rutiere Municipale și nu în cea a județului.

Am fost mai dăună zi cu o treabă prin zona METRO și mi-am făcut cruce cu limba în gură de ce am văzut! O delăsare imensă, o mizerie de nedescris, un trafic auto desfășurat sub orice critică în ceea ce privește disciplina șoferilor, indicatoare rutiere murdare de noroi uscat care nu au nicio șansă să fie văzute aproape nici pe timp de zi, dar ce să mai spunem noaptea, gropi în carosabil adânci de 30-50 de cm ca niște cuiburi de găină prin zona ieșirii de la ERA PARK, parapeții  separatori de sens fără elemente reflectorizante de balizaj, deși sunt confecționați din beton de ciment de culoare gri și murdari complet de noroi uscat de parcă sunt și tencuiți, acostamente din pământ înnoroite și denivelate, în sus sau în jos, totul redă exact de la intrarea în Iași a imaginii adevărate despre cum arată în realitate și este gestionat orașul! De ce ? Pentru că cei care ar trebui să răspundă de aceste aspecte NU ȘTIU, NU CUNOSC, nu au habar despre munca de întreținere și multe alte chichițe pe care trebuie să le îndeplinească un drum național...

Nu demult, au căzut victime unor factori care au concurat cumulativ, niște oameni nevinovați.

O autospecială a firmei BGS care transporta la dializă trei pacienți la tura 1 de dimineață, venea la Iași dinspre Lețcani. La volanul autospecialei un șofer oarecare, cu permis pentru „amatori”, angajat de BGS fără niciun examen de aptitudini profesionale, fără nicio testare psihologică. Era unul dintre puținii șomeri sau pensionari dispuși să își amelioreze veniturile pe durata iernii cu un salariu de mizerie, minim pe economie, „impozabil”. Pacienții dializați nu au habar cine răspunde de viețile lor, iar chiar dacă ar avea, tot nu ar putea face nimic, pentru că ei nu pot interveni în hotărârile patronatului de la București.

Prin urmare, exact pe undeva pe la baza pantei care urcă la Antibiotice, cam în dreptul drumului ce ocolește prin spate fabrica, spre Uricani, șoferul BGS venea cu viteză spre Păcurari având șoseaua spre Iași relativ liberă. Făcea acest drum de multe luni, dar de obicei traficul era mai intens și rula în coloană, așa că acum putea „să dea talpă”, nestingherit. Radioul merge, aerul cald merge, pacienții sunt în dialog liniștiți. Șoferul vede la un moment dat în față două luminițe mici, dar ceața și carosabilul umed cu mâzgă reflectă și nu își prea dă bine seama ca să poată aprecia distanța și viteza de deplasare a autovehiculului de care el se apropia cu viteză. Nu poate nici să aprecieze diferența dintre vitezele de deplasare al celor două autovehicule unul față de altul: al său cu cel din față. Izbitura autospecialei BGS în autospeciala Salubris Iași s-a soldat cu patru victime. Șoferul, plus pacienții. Cu toții au fost răniți grav și sunt internați pe la diferite spitale ieșene. Poate unii nu scapă. Doar Dumnezeu știe.

Aici au fost un cumul de factori, care ne arată că noi, la Iași, avem în mod aparte un statut de victime. Ce căuta la ora 5 dimineața o autospecială care lucra pe banda de lângă axul drumului în viteză mică, de lucru? Semnalizarea era minimă admisă, dar legală, însă vizibilitatea și ora când ea executa aceste lucrări cu peria mecanică de măturare a benzii de la ax, lângă parapetul separator, era total inadecvată!

Ca fost Șef de District al acestui Drum Național (european) și ca o vastă experiență pe care o am în domeniul întreținerii drumurilor și a siguranței circulației rutiere, vă pot spune că atunci când eram activ și conduceam Districtul Iași așa ceva nu era posibil! În primul rând pentru că eram conștient că pot crea o capcană pe drum pentru alți participanți la trafic. Noi aveam – și sunt și acum – mașini speciale pentru lucrări de întreținere a drumurilor dotate cu fel de fel de dispozitive de fabricație germană sau italiană cu care se echipa autospeciala UNIMOG-Mercedes, care sunt manevrate electronic de șofer din cabină. Despre girofarurile cu care au dotat nemții mașinile din fabrică, nu are rost să vă mai spun, că le vedeți și voi în trafic. Mașinile de intervenție pe drumurile naționale lucrează pe timp de noapte doar IARNA, când se intervine la combaterea poleiului și a înzăpezirii, iar acestea sunt foarte vizibile de departe cu girofaruri foarte puternice și lumini de balizaj. Care nu este dotată corespunzător, nu are ce căuta noaptea pe drum! UNIMOG-ul avea și perie mecanică de măturat carosabilul și cisternă proprie cu apă care poate să spele de noroi cu jet sub presiune, are lance cu jet de apă pentru spălat parapeții separatori și indicatoarele rutiere de zăpadă înghețată sau noroi!

Primăria Iași ce face? Scoate noaptea pe un tronson - fără iluminat public, ca în oraș - o autocisternă cu apă clasică, dotată în față cu o perie mecanică, o pune să lucreze înafara orașului, la ora de tură a șoferului, cu dotări luminoase valabile doar în zonele iluminate ale unui oraș. Șoferul de la volanul autospecialei Salubris habar nu are că el este o bombă cu ceas pe carosabilul drumului național!

Victimele accidentului sunt victime predestinate, pentru că: locuiesc în județul Iași și pentru că sunt persoane dializate, care-s transportate la dializă de niște șoferi amatori, netestați de nimeni dacă sunt apți să transporte persoane, care sunt angajații unei firme naționale al cărui patronat este lacom după bani și după profituri mari, sacrificând pacienți care nu pot face nimic pentru salvarea lor!

Deci: Iași – Primar Chirica – dializă – BGS – Poliția Rutieră. Un cumul de entități care îți dau statutul de victimă predestinată!

GABRIEL MIHAILA

Featured

S I M U L A R E A

De multe ori ar trebui să lăsăm goana asta nebună cuprinsă de frenezia  banilor care fie că sunt foarte mulți, fie că sunt foarte puțini, ne ocupă mintea și ne comandă creierul fără să mai fim capabili să gândim puțin cu capetele noastre. Consecința?