#sivoi sau problema neromantata a autostrazilor

picture

"Problema autostrăzilor în România este Jaful și Strategia de a nu construi Autostrăzi"

Constat că în ultima vreme a apărut deodată, neromanțată, problema lipsei autostrăzilor. Nimic despre cauze, e un zumzet continuu, plecat cam în același timp de la SRI, de la jurnaliștii SRI, dar și de la partidele Neomarxiste, de la toți odată. 

Am urmărit cu atenție cum se umflă subiectul de vreo șapte-opt luni. La un moment dat, inclusiv Nazistul s-a pozat cu o lege, perfect neconstituțională( dar neatacată de nimeni: nu poți da o lege pentru construcția unei anume autostrăzi), privind construcția autostrăzii Moldova. 

Să fim înțeleși, fac drumul la Craiova de minimum șaptezeci/ optzeci de ori pe an, ceea ce înseamnă cam 40 000 de km/an doar pe acel drum, și asta de vreo 15 ani. Am bătut România în lung și-n lat timp de vreo douăzeci și cinci de ani, depășind cu mult două milioane de km, doar în țară, sunt deci unul care cam cunoaște toate drumurile, de toate tipurile, din România. La această experiență se Adaugă vreo opt ani de contacte directe cu Ministerul Transporturilor. Spun asta pentru a înțelege că știu foarte bine fenomenul. 

Problema autostrăzilor în România este Jaful și Strategia de a nu construi Autostrăzi. 

Prima dată să vedem cum funcționează, pentru că, la fel ca întotdeauna, este “Omerta” pe Subiect.
Uniunea Europeană a stabilit niște coridoare în România, și se face că alocă bani pentru aceste coridoare: asta se întâmpla cu mult înainte de a fi în UE. După ce se face că alocă, Comisia Europeană îți indică firmele cu care să faci SF-ul, Proiectarea, și, dacă ai noroc, și un pic de execuție. Până la execuție este însă licitația la mișto, funcție de cum se pun marii șmecheri de acord la Bruxelles, care să “câștige” licitația, adică în ce țară să se întoarcă banii. În general, nu prea se ajunge la execuție, pentru că nu e interes, aici vorbind despre o altă problemă, Strategia UE de a nu lega Moldova și Țara Românească de Ardeal. Cam tot ce s-a construit, exceptând Autostrada Soarelui, motiv pentru care Mitrea, care s-a încăpățânat să o înceapă, a servit un pic de puşcărie, s-a construit în Ardeal. A continuat Boagiu, care și ea a fost trasă pe linie moartă tot din același motiv, că a terminat-o. Supărare mare la Bruxelles: “Nesimțiților, cum ați avut tupeul să faceți autostradă la Mare, ambii miniștrii fiind executați politic.” Ministrul longeviv cel mai lăudat de străini și cu banii la purtător a fost Berceanu, care a făcut un pic în Ardeal, adică acolo unde trebuia, chiar dacă el era din Vâlcea și ne tot amenința cu Autostrada Sudului pe hârtie. 

Dar să revenim: Comisia dă banii și indică firmele Străine cu care să se facă SF-ul, Proiectarea și Execuția. Singura firmă care a avut tupeul să între direct la licitație a fost UMB, motiv pentru care a fost executat, restul pomană de subantrepriză și din când în când câte-o mică asociere, adică muncitorii, utilajele și cârca. Și de aici începe scurgerea banilor. Nu sunt multe. Strabag, Astaldi și încă vreo trei, În 2004-2005 la putere era firma lui Barosso, președintele CE, a cărui firmă, am mai vorbit despre asta, mi-a oferit mie 10%-15% să prindă un contract, i-am trimis la dracu, dar s-au descurcat, cu același comision. Asta a fost condiția: noi plătim, licitațiile le obțin firmele noastre, banii se întorc înapoi la noi, voi fără autostrăzi, cu multe studii, noi cu calculatorul, voi cu subantrepriza și munca. 
Nu toți dădeau șpagă de 10%, unii, niște englezi, au prins și ei niște bucățele, au mers la 15%, alții, mai hapsâni, dădeau 5%, iar exemplele pot continua. 

Acum firmele românești, de atâta subantrepriză, au început să emită pretenții, adică să vrea să participe ele însele la licitaţii. Atât le-a trebuit străinilor de la Comisia Europeană: În 2005 au transformat PNA în DNA cu obiectiv clar: distrugerea firmelor Românești, țintă compas UMB, cu extindere pe Iordache, dar și pe toți românii care “scoseseră capul”. Dracii i-au luat, toate firmele românești fiind falimentate, sau aproape falimentate, de DNA. 

Doar că după ce i-au Arestat pe români, s-au trezit cu o altă dandana: Nu puteai pe-o parte să-i bagi pe patronii români la pușcărie, să falimentezi firmele românești, iar pe partea cealaltă să le dai subantrepriză, pentru că ei erau la propriu în pușcărie, iar miile de muncitori români, angajați doar de români, că Străinii erau cu calculatorul și profitul, au luat calea străinătăţii. ‘ Na belea: Cine mai muncește, că românii sunt la pușcărie, trimiși de Coldea și Kovesi. Nu că ar fi fost rău pentru Străini, au ținut-o lângă mai departe cu studiile și proiectările. 
Acesta este momentul: 

1) Comisia Europeană, cea care a dirijat jaful în România în domeniul autostrăzilor, nu vrea autostrăzi, pentru că Provinciile Românești nu trebuie să fie legate.

2) Autostrada din Ardeal trebuie să se facă doar cu firme străine, mai usor, că atunci sunt bani mai mulți pe SF-uri repetate și pe Proiectări. Oricum, nu mai au cu cine să lucreze, singurul rămas cât de cât în picioare e UMB, care nu servește sclavie.

3) Nu mai sunt firme românești sclave, că au servit Pușcăria și falimentul, deci nu mai sunt muncitori. Asta a fost sarcina SRI și DNA. 

Nu vreau să vorbesc acum de exproprieri, că vă ia cu capul, dar o să abordăm și subiectul acesta. 

Există vreo soluție? 
Sigur: Parteneriatul Public-Privat, restul care strigă, oricât de politicieni s-ar crede, sunt purtători de cuvânt ai Străinilor care sunt disperați că nu mai pot fura, ei tăindu-şi singuri craca de sub picioare. 

NOTĂ: Am o rugăminte la cei menționați, și la cei care se simt cu musca pe căciulă: Această postare este pentru publicul larg, să vadă cum este cu autostrăzile și cum e jefuită România. Din această “zonă”, cum ar zice un amic de-al meu, s-au scurs multe zeci de miliarde de euro, doar afară, fără să pun șpăgile pe care le-au dat străinii în România. Eu zic să o lăsați așa, pentru că, dacă intrăm în amănunte, nu vă mai scapă nici mama Europei, nici dracu-drac, iar pe unii vă așteaptă Argentina să spuneți cum e cu utilajele alea asigurate, dispărute și apărute în România, și nu numai. 
Cum era aia? #şieu? 
Na, că acum e #şivoi
Hai, Noapte bună ( dacă puteți).

poza Gelu Visan

Featured

S I M U L A R E A

De multe ori ar trebui să lăsăm goana asta nebună cuprinsă de frenezia  banilor care fie că sunt foarte mulți, fie că sunt foarte puțini, ne ocupă mintea și ne comandă creierul fără să mai fim capabili să gândim puțin cu capetele noastre. Consecința?