NU E CLUJ-NAPOCA, CI E IASI-HOLBOCA !

hsdghffdf

Hai să vă vorovesc astăzi câte ceva despre cum se manglesc banii „dăștept”, cu acte în toată regula, așa cum crede guvernarea liberală că fură ca în codru... Să nu credeți cumva că este ceva foarte sofisticat, ceva care nici prin minte nu-ți poate trece. Aici, în buza Iașului Metropolitan, în puzderia de comune care îl înconjoară, își duc viața foarte mulți ieșeni ce și-au făcut acolo case, care se simt pe bună dreptate „oameni de oraș” și care ar dori să trăiască foarte apropiat de standardele de City. Din păcate pentru ei, în orașul Bulibașei Chirica standardele au coborât enorm de mult și ne aflăm undeva aproape de un orășel mic și uitat într-o margine de județ, de țară, cam așa cum ar fi Dorohoiul, Hârlăul sau Hușiul. Nu am fost așa, ci astfel ne-a condus și adus măiestria unor inepți tembeli care își dau mâna pe sub masă în prostia lor comună. Tot ce se numește generativ „edil” – indiferent de instituție, de subordonare, de uniformă sau costum civil – ei sunt aceia de care depinde viața cetățenilor contribuabili.

Azi poposim la Holboca, unde este Primar un anume domn Neculai Pamfil, sau Luș dshghvvcum îl dezmiardă femeile apropiate din viața lui. Nu contează acum și aici ce coloratură are la penaj, că tot aceleași vorbe și triluri scoate și tot atât de deștept se crede.

Așa cum am spus mai sus, comunele „metropolitane” se deosebesc radical de acelea situate la Țărănoaia, unde de obicei primarul este un satrap local, unul care odată pus pe scaun poate mangli liniștit dacă are grijă să îndestuleze „județul” și să ungă osiile la Parchet sau la Poliție.

Lângă oraș însă, primarul trebuie să aibă ceva ștaif, o brumă de glagorie și să fie școlit de partid să manglească fin, cu față de legalitate, că la el în parohie pot fi mahări care pot veni într-o zi în control.

Cine poate băga de seamă de exemplu că fiecare primărie are niște vaci cu lapte cu ugerul plin și bun de muls, din al cărui lăptic se face unt, smântână, caș și brânză din care se înfruptă și mahării de la oraș fără a fi interesați unde paște vaca aia care stă pe beton și nu are niciun fir de iarbă verde? Cine își poate închipui că o afacere care ar trebui să situeze și România în rândul Europei civilizate, este dată pe mâna murdară a unor șnapani inepți și tembeli ce pot avea calitatea de a fi apropiați de pielea unui primar sau viceprimar, care scuipă în palme cu spor când vine vara și purced la a da cu vopsea pe străzi, folosind un trafalet în loc de bidinea, cu o vopsea mai ieftină, în locul celei de clor-cauciuc, la un preț de 2-3 ori mai mare?1

În fiecare comună din astea de lângă oraș, unde locuitorii au pretenția să aibă același confort social ca și acela cu care se învățaseră înainte de migrarea la curte - cu foișor și grătar - străzile devenite prin asfaltarea ulițelor înguste fără canalizare, dar cu trotuare cu „biscuiți” pe nisip generatori de praf, trebuie marcate, cel puțin cu zebre făcute cu un șablon de scânduri copiat de la oraș „mot-a-mot”, dat cu bidineaua direct în praful drumului, că doar primăria nu are încă o cisternă pentru spălare...

2-3 țărani locali – neamuri sau slugi ai „premarelui”, conduși de un tehnician bun la toate - „văxăsc” zebre și linii de STOP în prostie, fără nicio idee de legislație, fac lucru de mântuială care ține maximum o lună, dar pentru că nimeni nu-i întreabă de nimic, nimeni nu se miră cât de des se aruncă vopseaua ce costă teoretic mulți bani în praful străzilor, afacerea merge de minune.

Pe vremuri, când aveam firma mea de marcaje rutiere și lucram numai legal, cu factură și Contract economic pentru care îmi plăteam taxe și impozite la stat de mă decavau, mă tot împiedicam de concurența neloială a unor astfel de ticăloși urechiști care decontau prețul pieții în acte, dar aveau costuri de maximum o cincime! Cu CITADIN-ul unde am lucrat eu odată și unde am format echipa, mă întâlneam mai mereu că îmi tăiau maioneza pe la METRO sau alte firme private, lucrând noaptea „la ciubuc” cu vopseaua plătită de ieșeni, cu bani împărțiți între șeful care era soțul unei Șefe din primărie, iar oamenii erau plătiți cu o sumă infimă, dar neimpozitată.

Eu aș fi curios dacă există totuși în realitate o Inspecție ANAF, o Curte de conturi, o Poliție Rutieră și un minim corp de control al Inspectoratului Județean de Poliție care să vină în control la Postul comunal!

Nimeni nu-și face treaba, toți întorc capul în altă parte, dar toți așteaptă când vin în diferite controale cu mâna întoarsă căuș la spate. Nu îi duce capul, dar de aici se scurg din bugete sute de mii de lei care se transformă în bani negri ce se împart apoi și se spală în apa mării Egee sau Marmara...

Asta ar fi una la mână...

A doua la mână este gradul de prostie ce ne aruncă în neant la periferia planetei, nici măcar a Uniunii Europene! De câte ori am scris (degeaba) că la Poliția Rutieră Iași este un cuib de interlopi ce au ca mentalitate o șpagă minoră cu o pizza și o bere consumate în haită, ca semn al puterii și siguranței lor nemărginite! Noul șef - ăadus de Mafia politică din MAI să țină de șase la furăciuni și abuzuri - este total depășit de situație, el nu are nici cea mai mică idee sau interes să miște ceva în bine. Așa cum tot le spun, au obligația să umble pe teren la punctele de lucru la șantiere, să inspecteze semnalizarea, întreținerea traseului restricționat, să constate ce produce disconfort în trafic și să ia măsuri de eliminare și remediere. Atunci ar fi fost logic și normal să vadă pe traseul Iași-Dancu și retur,

dhujh

cum niște ageamii au vopsit anapoda o zebră pietonală la intrarea în cartier pe drumul acum tăiat de șantier spre zona nou construită de case ce scurtează calea ca să nu mai ocolești prin Holboca. Ar fi sesizat POATE! că niște idioți au vopsit o linie de STOP în partea spre colțul străzii principale, cea ce contravine STAS-ului 1848/2005. Eu aș muta la Țărănoaia fără asfalt, pe Șeful de Post de la Holboca, pentru că pe teritoriul său de responsabilitate s-a putut face asemenea prostie de marcaj rutier care aruncă Iașul în Sri Lanka! Evident că despre legalitatea firmei ce execută marcajul nu are rost să-l întrebi, că deja a mâncat un purcel și a băut o vadră de vin cu „dom primar” și staff-ul acestuia, drept șpagă mascată, chiar cu restricțiile...

O altă filieră de spălat și de tocat bani negri sunt indicatoarele de circulație rutieră. Cel puțin din punctul de vedere al corectitudinii lor, al aspectului deplorabil, al amplasamentului, se constată un neprofesionalism strigător la cer! Se vede că activitatea este coordonată de un urechist cu un permis de Moped sau de tractorist și nimic mai mult. În intersecția din fotografie, între cea mai importantă stradă care iese din cartierul Dancu în Drumul Județean aflat în reabilitare se cere montat indicatorul STOP și nu acea tablă ruginită invizibilă de „cedează trecerea”, pentru că nu ai vizibilitate suficientă din stânga. Indicatorul de „trecere pentru pietoni” este întors cu spatele către aceia care virează la dreapta din strada principală spre cartier.

 Există contracte între Primăria Holboca și un furnizor autorizat de indicatoare rutiere? Există vreun inventar cu aceste indicatoare montate pe raza comunei? Nu? Câți bani s-au plătit și cui pentru indicatoarele rutiere și a țevilor pe care sunt montate? La ce preț?

„Aici sunt banii dumneavoastră!”

De aici, ei ajung peste tot: la Preșul Alexe, la comandanți de poliție, la un resort în Tasos, sau la Halkidiky.

Oameni buni, nu vă mai întrebați de ce trăim atât de prost aici în Moldova! Răspunsul este unul singur: pentru că suntem și noi atât de proști că îi tolerăm, pentru că nu punem parul pe ei, pentru că Justiția este la fel de coruptă ca și Mafia.

O simplă fotografie spune mult mai multe decât poate afla un parchetar angajat la DNA Iași!

hdgfdc

Domnule Șoric, v-am oferit o excursie de studii cu tot Serviciul pe traseul Iași – Dancu și retur! Ați preferat altă companie, la un mic și o bere. Cu mine mai învățați ceva.

GABRIEL MIHAILA

 

Featured

S I M U L A R E A

De multe ori ar trebui să lăsăm goana asta nebună cuprinsă de frenezia  banilor care fie că sunt foarte mulți, fie că sunt foarte puțini, ne ocupă mintea și ne comandă creierul fără să mai fim capabili să gândim puțin cu capetele noastre. Consecința?