ÎNCAPATINARE ÎN PROSTIE

hysgdff

Am avut „tupeul” - bazat pe o mare experiență profesională de-a lungul carierei mele în domenii edilitare și de Siguranța circulației rutiere, cu realizări notabile la Iași în anii 95 – 99 când am activat la Citadin ca Șef al formațiunii Circulație și mobilier urban, dar nu numai – să transmit Primăriei Iași un e-mail cu niște propuneri cât se poate de logice și viabile referitoare la o mai bună circulație în/din cartierul Tătărași, spre Centru -  PĂCURARI sau COPOU.

Ca locuitor al cartierului, ca om care înțelege și studiază din pasiune profesională traficul rutier și sistematizarea acestuia, constat că există practic o singură cale mai uzitată de tătărășeni pentru a pleca spre Centru – Păcurari sau Copou: Piața Chirilă – str. Petre Ispirescu – str. Eternitate – Podu de Fier – Independenței.

Spre alte direcții se folosește str. Vasile Lupu, Elena Doamna, Tg. CuCu, sau str. Palat, Smârdan, bvd. T. Vladimirescu.

Traseul mașinilor de Salvare/SMURD către Spitalul Neurochirurgie și Spitalul de copii ce sosesc ca urgențe dinspre Lețcani sau Spit. Sf. Spiridon-Parhon, are stabilit prin procedura de deplasare obligatorie, traseul Tg. Cucu – Podu de fier -str. Eternitate – str. Petre Ispirescu – Piața Chirilă. gsgsff

Str. Petre Ispirescu tocmai ce a fost modernizată de Citadin în acest an, refăcându-se trotuarele și așternându-se două straturi de covor asfaltic, cu poziționarea canalelor la cotă. Până aici, este foarte bine, era absolut necesar să se facă asta! De aici încolo încep problemele pe care le-am ridicat Primăriei Iași.

Deși am atenționat că permiterea traficului greu cu autobetoniere, treylere, autopompe de beton, încărcătoare frontale de mare tonaj, prin cartier - la fel ca mașinile mici, de până la 2 To - au efect distructiv asupra portanței străzilor a căror fundație se uzează prematur, generând denivelări și gropi, deși am arătat ca posibilă cale de transport pentru traficul greu Piața 2 Băieți – Veneția – Ciric – spre Moara de Vânt sau viitorul Spital de Urgențe, asta îi strică probabil interesele Primarului, care trebuie să servească firmele de casă care furnizează șpăgi și pe patronii acestora, pentru diminuarea costurilor de producție și pentru a obține economii mai mari, generatoare de bani negri.

Există posibilitate, există norme clare de protecție a mediului, a reducerii poluării aerului și așa saturat de noxe, dar Primarul nu are nici cea mai mică intenție de a ajuta la confortul și normalizarea vieții contribuabililor!

Str. Petre Ispirescu este o stradă scurtă, dar îngustă, de doar 2 benzi, câte una pe sens. Leagă Piața Chirilă de str. Eternitate.  Este un haos generalizat, cauzat de intensitatea traficului rutier, de gabaritul acestuia, de frecvența cu care trec salvările în urgență. Există montate o pădure de indicatoare cu „oprirea interzisă” pe ambele sensuri, dar asta se întâmplă doar în visul edililor! Se parchează „pentru un minut” pe o jumătate de trotuar pe partea cu case a străzii, micșorându-se și mai tare lățimea rămasă disponibilă. Dacă vine din față (la fel de frecvent ca și Salvarea) o „cifă” cu beton, agabaritică, circulația se blochează. Salvările urlă din sirene degeaba, nervi, certuri, înjurături.

Am propus transformarea străzii Petre Ispirescu în stradă cu SENS UNIC, dinspre str. Eternitate spre Piața Chirilă. Am mai propus desființarea stațiilor de tramvai de la Piața Chirilă și mutarea lor pe un nou amplasament la rondul de tramvai de la intersecția str. Ion Creangă cu str. Tătărași. Constrânși de configurația actuală a intersecției, de gabaritul străzii Tătărași și a trotuarelor, cu stația de TAXI care trebuie reamplasată de lângă intersecția str. Petre Ispirescu cu Stejar și Tătărași în altă poziție, poate în fața Ateneului, se poate gândi în intersecția de la Piața Chirilă un mic sens giratoriu prin care să treacă liniile de tramvai.ghfsdfg

Traficul din cartierul Tătărași spre Centru – Independenței, va fi dirijat concomitent prin str. Tătărași – Călărași – Eternitate – Podu de fier. Veți vedea cum se descongestionează brusc circulația rutieră, cum crește viteza de defluire a intersecțiilor! Se pot gândi și semafoare inteligente la intersecția str. Călărași, Misai, Eternitate.

Este absolut necesar să se interzică circulația mașinilor grele, agabaritice, pe străzile care tranzitează cartierul, venind sau mergând spre stațiile de betoane din Zona Industrială!

Deranjul lui Chirica este foarte mare și acesta este și motivul primordial pentru care se opune tacit să modifice Organigrama primăriei și să înființeze o Direcție de sistematizare rutieră și circulație în subordinea Direcției Tehnice, care să fie singură capabilă să avizeze orice Autorizație de construcție, orice modificare a semnalizării rutiere, orice avizare a instituirii de restricții în carosabil. Această direcție ar trebui încadrată numai cu oameni competenți, cu studii superioare, specialiști în urbanism, în drumuri, în transporturi, în electronică aplicată, în IT.

Chirica se teme de competența acestei Direcții, care există în toată lumea și la orice alt mare oraș din România, deoarece competența ei i-ar bara cu siguranță abuzurile pe care le comite continuu în oraș pe linie de circulație. Preferă menținerea acelei vestite „comisii” de circulație, pe care acum el o patronează, de pe vremea incompetentului Simirad, continuată de Nichita, cu susținerea fostului Cel Mai Atehnic Director Tehnic din Uniunea Europeană, ajuns primar al Iașiului.

Niciun răspuns la solicitarea mea, deși în actualul context, când datorită obtuzității și orizontului de gândire al celor trei primari avuți, a căzut varianta cu viaductul peste Tudor Vladimirescu, altceva mai bun nu putem să facem! Am scris acest articol ca să aduc la cunoștința ieșenilor încă o mare ticăloșie săvârșită cu bună știință de cel care S-A ALES cu forța Sistemului politic, Primarul Municipiului Iași.

GABRIEL MIHAILA

Add new comment

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Featured

JIGODIILOR !

Ne-ați momit si chemat la oraș, ne-ați spus ca trebuie sa apreciem confortul... tehnologia... acum ne spuneți ca trebuie sa reducem confortul, ca suntem prea mulți... eram 23 mil in 1989... si aveam loc toți... azi nu suntem nici 16 mil, dar suntem în plus...