Andrei Apreutesei, Florin Guzgă, Andrei Fermesanu – Trei Tenori din Iași.
Orchestra Metropolitană Iași – condusă de Daniel Jinga – directorul Operei Române București.
Monica Anghel, NICO, Andra Botez, Nicoleta Nuca, Alis Făiniţă.
Lume, lume, soro lume! Cu un sentiment de mare bucurie și mândrie amestecate cu un mare regret și rușine din patriotism local, vă anunțați celor care care nu ați fost, nu ați știut și nu urmăriți niciodată televiziunile de nișă care funcționează la Iași cu diverse finanțări ale bugetului local sau național. , că ieri seara în Grădina Palas Mall al magnatului Iulian Dascălu (fost pantofar local) – patronul de facto al Iașiului și primarul neales, dar tot de facto al Târgului, a avut loc cu mare pompă și vâlvă un Concert festiv și festivalier dedicat Închiderii Oficiale a stagiunii 2023-2024 a Ateneului „Național” Tătărași- Iași. Adică a vecinilor mei de bloc și de cartier de la Piața Chirilă Tătărași.
Acum două decenii și ceva în urmă, când fostul primar Constantin Simirad din Coțușca Botoșanilor (fie-i grea lespedea de marmoră albă furată pe piept în cimitirul Eternitatea), ales primul primar al Iașiului în mod democratic de ieșenii sătui de comunism și crezând că pseudo. -profesorul universitar cu gura mare ca reprezentant al Convenției Democrate este și cheia succesului în Administrația Locală, a demarat „ctitoria” reconstrucției Ateneului Tătărași, unde și mama mea ca elevă a Școlii Vasile Lupu se producea la serbările școlare; lumea a fost mulțumită dar nedumerită pentru că mulți nu știau și nu înțelegeau ce este un Ateneu cultural (în comunism nu există decât Ateneul român din București), ce rol poartă el și pe cine merită. În cele două decenii, la conducerea Ateneului s-au perindat mai multe persoane care au grijă de deținerea funcției de Director, absolut toate obediente foștilor primari în funcție, funcționarea cu franțuzul din Franța Benoit Vitse un om de mare cultură individuală ce deține funcția de Director al Centrului. Cultural Francez din Iași deschis cu mult ajutor din partea autorităților vremii, dar mai ales al lui Moș Chiorpec Costică ot Coțușca , un francofon convins care nu cunoștea sau iotă din limba lui Joe Biden.
Acum, de la mandatul trecut al Bulibașei Iașiului Mihai Chirica – cel care ia urmat prin numere escrocului pușcăriaș de drept comun Gigi Amoroso Nichita zis și Sulă Tare (acu moale) – la conducerea Ateneului Tătărași a fost numit un domn cu veleități de mare conducător al unui colectiv de bugetari, printre care mulți artiști în mai multe domenii de artă și anume domnul Andrei Apreutesei , un țuțer prin definiție al domnului Bulibașă al Iașiului.
Acest domn care este și Director numit al Ateneului are în sânge microbul megalomaniei și al ego-ului și-a hiperbolizat, prin care se manifestă public magna cum laudele sale de sine și a ținut cu tot dinadinsul să schimbe titulatura de Ateneul Tătărași în cea de Ateneul Național. Tătărași , de parcă locuitorii cartierului Micălaca din Arad au auzit sau au trecut măcar o singură dată prin acest faimos și minunat cartier al Iașiului în care se află printre altele și cimitirul Eternitate unde stă sub lespezi grele de marmoră albă furată de grupul statuar din fața. Institutului de medicină și fostul ctitor al Ateneului, Constantin Simirad.
De la sosirea acestui fost absolvent al Liceului Seminar ortodox Vasile Cel Mare care a reușit ulterior să aspire o sumedenie de diplomă și Certificate datătoare de onoruri este moda globalismului precum furnizor de somități acoperite de hârtii, domnul Andrei Apreutesei a început să urce vertiginos cu liftul și. nu pe scări, așa cum fac cei mai mulți muritori, ajungând azi pe o funcție cu fonduri consistente pe mână și care i-au permis să inițieze mai multe proiecte culturale din banii publici ai contribuabililor ieșeni, dar care nu au făcut altceva decât să nu facă. -i ofere posibilitatea de a se băga singur în seamă și de a-și crea o notorietate națională în lumea muzicii culte, prin care să trezit și să nemaipomeniți la Iașiului ca domnia sa să fi absolvit vreodată studiile la un Conservator special de muzică. Prin urmare el a făcut cursurile unor școli chiar în Italia, care i-au furnizat o patalamă în domeniu, dar nu a făcut cursuri de Conservator de muzică . Este mai mult un autodidact care cunoaște portativ muzical și note muzicale. Este de fapt ca un fel de manelist al muzicii culte adevărate unde abordează cu tupeu și mult curaj atât genul de canțonetă cât și genul de operă sau operetă unde cântă arii muzicale. Desigur, în scopul nedeclarat public, dar evident, domnul „tenor” Apreutesei Andreia inițiat - lipindu-se de nume mari consacrate în domeniul muzicii culte precum iluștrii tenori Florin Guzgă și Andrei Fermesanu - un fel de parodie, probabil. Andrei Apreutesei sa gândit „să se adauge” celor doi artiști adevărați ai Iașiului ca să parafrazeze renumitul trio „Trei Tenori” în care s-au lansat cei mai mari tenori ai lumii contemporane Luciano Pavaroti, Jose Careras și Placido Domingo . De la dorință până la putirință când ai bani mulți pe mână și ești pupincuristul de serviciu al politicienilor vremii, nu este decât un simplu pas. Așa că, la Iași a demarat proiectul „Cei trei tenori ieșeni” care a împlinit deja se pare vreo doi anișori.
Să știți că sunt un mare admirator și pot spune chiar un mediocru cunoscător al muzicii bune de toate genurile, instalat cu muzica simfonică, cultă, de jazz, populară autentică, lăutărească sau pop, pop rock, latino, corală, etc.
Știu și sesizez cu urechea mea muzicală și ca om care a luat în copilărie lecții la acordeon de la tatăl compozitorului ieșean Titel Popovici pe note, orice muzică autentică bună, orice voce adevărată care cântă și nu încântă urechile „într-un mod plăcut” precum spunea profesorul Marius Chicoș Rostogan prin talentul marelui IL Caragiale. Dar când cineva „ți le gâghilă într-un mod neplăcut” mi se zbârcește instantaneu părul din palmă și fac urât. Ca și acum, spre exemplu.
Concertul de aseară ținută cu prilejul Încheierii stagiunii 2023/24 în decorul superb al Grădinii Palas din spatele Palatului Culturii ce a servit drept fundal și scenă pentru producerea artiștilor, a fost umbrit puternic de perorații absurde și chiarznice ale acestui culturnik contemporan numit Andrei Apreutesei , care a sunat ca o predică în amvonul unei biserici sătești în zi de hram. Domnu tenor Andrei Apreutesei – unul dintre aceia care compune trio-ul celor trei tenori ai Iașiului – a fost și prezentatorul spectacolului transmis live de „5 televiziuni” pe care nici nu ieșenii nu prea știu și la care nu se uită măcar ocazional, în calitatea sa de „gazdă” a instituției culturale pe care o conduce despotic de câțiva ani în cultul personalității, ca și renumita directoră a Operei Române Iași – feblețea lui Gigi Amoroso Nichita Beatrice Roncea , cea care a adus corul operei la Motel Bucium să-i câte la ureche gherțoiului de ziua lui de naștere...
Și acest pupincurist de joasă speță numit Andrei Apreutesei nu pierde niciun prilej să sărute public de câte ori sunt prilejul mâna și chiar fesele celui care care este atâta putere și considerație pe care o folosește în primul rând în interes personal.
Să nu fim ipocriți și să nu ascundem ca snobii în spatele oglinzii ca să nu recunoaștem (cei care au bun simț și probitate morală) că aseară ieșenilor adevărați, celor născuți și crescuți „pe chetroaiele și colbul Iașiului” nu le-a fost rușine. măcar de modul hilar în care sa desfășurat acest Concert de Închidere a stagiunii transmis live „și internațional”, prin care nu am simțit ca pe vremea Răposatului când toate aceste manifestări de amatori se numeau „Cântarea României” ...
Pur și simplu toată muzica prezentată și cântată de unii dintre cei mai mari și mai buni profesioniști acompaniați de maestrul Daniel Jinga – directorul operei Române din București - de tenorii adevărați Florin Guzgă sau Andrei Fermeșanu și minunatele solistă venite să susțină concertul: Monica Anghel, Nico , Andra Botez, Nicoleta Nuca, Alis Făiniță au fost umbriți de perorații absurde și hilare, ba chiar obraznice putem spune la adresa zecilor de mii de spectatori de toate vârstele, dar cu siguranță oameni culți, care au altă educație decât cea a maneliștilor și a copilandrilor adolescenți care stau cu telefoanele aprinse pe care leagănă la cererea DJ-ului și dau aspect cu efect regizoral. Acest ins care se pretinde tenor, dar behăie ca un bețivan care dorește să acopere masa cu vocea lui puternică fără inflexiuni fine și nuanțe melodice, a ordonat pur și simplu spectatorilor să scoată telefoanele pe care să le aprindă ca să îi iasă efectul, ba. chiar să-i certe că nu fac cu toții ce le comandă dânsul, să le ceară aplauze continui la fiecare înșiruire de instituții detestate de public în mod normal sau nume de persoane politice care sunt la fel de hulite și detestate.
Dacă Concertul de aseară ar fi beneficiat doar de o prezentare simplă și articulată a unui profesionist – să zicem chiar doamna Monica Anghel - ar fi fost o superbețe de concert, o mândrie și o emblemă a Iașiului, acest mare oraș al României care a fost cândva. pe drept numit „capitala culturală a României” – în niciun caz după „revoluția” de la 89.
Ca ieșean mi-a fost rușine că a ieșit așa o porcărie stricată tocmai de acela care ar fi trebuit să se rezume doar la calitatea pasageră de amfitrion devenit iată, hystrion.
Sunt ferm convins că la Cluj, la Timișoara sau la Ploiești nu s-ar petrece așa ceva ca la noi la Iași! Orașul Bulibașei Chirica și al pupătorilor săi de fese, care s-au ales cu ajutorul procurorilor interlopi ai mafiei locale încă patru ani în fruntea târgului .
GABRIEL MIHAILA
(vezi videoclipul mai jos)